Digitale grep for å skape lojalitet
600.000 medlemmer til det nye fordelsprogrammet KIWI PLUSS.
Utfordring
KIWI har tatt mål av seg til å bygge større deler av kundedialogen gjennom egne kanaler. Dette startet gjennom et nytt fordelsprogram – KIWI PLUSS, som ble lansert samtidig med et nytt kommunikasjonskonsept, en omfattende reklamekampanje og satsing på innhold i egne kanaler og sosiale medier. KIWI har tidligere hatt forholdsvis lite fokus på innhold i egne kanaler.
Løsning
Spoon Norge har arbeidet med et bredt spekter av virkemidler på KIWIs vegne. Vi jobber hver dag med redaksjonell utvikling, innholdsproduksjon, drift, optimalisering for søk, spredning og effekt – i tett samarbeid med kunde og reklamebyrå. Innhold utvikles basert på budskap og interesse, men tilrettelegges for hver enkelt kanal så kunden treffer KIWI og KIWI treffer kunden.
Resultat
I løpet av fire måneder rekrutterte KIWI over 600.000 medlemmer til det nye fordelsprogrammet KIWI PLUSS.
Trafikken i egne kanaler vokser og KIWI får flere kunder. Og ikke minst, kundene kjøper mye mer frukt og grønt, noe som var en uttalt målsetting. KIWI scorer også stadig bedre på kundetilfredshet, gjenkjennelse og positive konnotasjoner knyttet til sunnhet og pris.
Spoon har produsert filmer som har fått svært høye seertall, følgere i sosiale medier øker, og kundene opplever i stadig større grad å få budskap som er tilpasset deres behov.
I januar oppnådde KIWI for første gang en markedsandel på over 20% og er i dag Norges største annonsør (Q1/2016).
Vil du vite mer om dette oppdraget?
Christopher Øyen forteller deg gjerne mer!
Ring han på 92 85 75 63 eller