Bane NOR Eiendom spiller en viktig rolle i utviklingen av byer og tettsteder: Ved å eie, utvikle og forvalte jernbaneeiendom og bærekraftige knutepunkt med miljøvennlige bygninger, er samfunnsoppdraget å gjøre det mer attraktivt for folk og godstransportører å benytte tog. De ønsket at årsrapporten for 2019 både skulle øke kunnskapen om og omdømmet til Bane NOR Eiendom. Den skulle samtidig vise varme, profesjonalitet og miljøbevissthet.
Utfordring
Løsning
Spoons løsning tar utgangspunkt i Bane NOR Eiendoms verdikjede og består av historier om alt fra idé- og reguleringsfasen, prosjektutviklings- og byggefasen til løpende drift og forvaltning. Disse historiene fortelles gjennom reportasjer og intervjuer fra prosjekter i Bane NOR Eiendoms portefølje og menneskene som bruker, planlegger og bygger dem.
Resultat
Årsrapporten gir en god beskrivelse av Bane NOR Eiendoms virksomhet. Rapporten inneholder historier fra hele verdikjeden og gjennomgår de mest aktuelle prosjektene i selskapets portefølje. Spoon har utarbeidet konsept, design og innhold, i form av tekst, bilder og grafikk. Rapporten ble distribuert til ansatte, samarbeidspartnere, leverandører, beslutningstakere og andre interessenter.
«Vi er svært fornøyde med årets årsrapport! Samarbeidet med Spoon fungerte utmerket. Vi ønsket at årsrapporten skulle gi et godt bilde av hele vår mangfoldige virksomhet og Spoon utarbeidet en redaksjonsplan som fanget opp de viktigste temaene.»
Barbro Hestnes,
Senior kommunikasjonsrådgiver i Bane NOR Eiendom